indeks

Google Adwords pierwsza kampania – poradnik

Google Adwords to jeden z filarów ogromnych przychodów Googla. Jak podaje firma WordStream tylko w 2012 r. przychody korporacji wyniosły 37,9 miliarda dolarów, a udział reklamy w tej kosmicznej kwocie wyniósł aż 96% To doskonale pokazuje jak potężnym narzędziem marketingowym jest również Adwords. Dziś chcielibyśmy się podzielić kilkoma spostrzeżeniami, które warto wziąć pod uwagę nim przystąpi się do uruchomienia pierwszej kampanii.

  1. Nie ma kampanii nieskutecznych, są tylko kampanie, które zawierają źle dobrane słowa kluczowe.
  2. Pierwsza kampania nie musi posiadać wielkiego budżetu, ale warto ją poświęcić na analizę sporej liczby haseł, która pozwoli nam na przekonanie się, które słowa kluczowe są wykorzystywane przez naszych potencjalnych klientów.
  3. Bonus na start! Pierwsza kampania jest nagradzana bonusem. Np. w Niemczech za wydanie 50? na pierwszą kampanię nasz budżet zostanie zasilony 150? za darmo! Dlatego przed opłaceniem kampanii zawsze zadzwoń do BOK’u. UWAGA! Bonus jest dostępny dla kont, które nie są starsze niż 14 dni.
  4. Utwórz osobne grupy reklam dla ważnych słów kluczowych, które będą bezpośrednio przekierowywały do strony związanej z danym słowem. Nie ma nic bardziej irytujące niż szukając hasła np. „zegarek casio” klikamy na reklamę adwords i zostajemy przekierowani na stronę główną. Jeśli się pozycjonujemy na takie hasło, to musimy przygotować dla niego osobną grupę reklam, której link będzie przekierowywał do listy wszystkich zegarków casio w naszym sklepie. Przeanalizuj adwordsy dla kilku wielkich korporacji, przekonasz się sam!
  5. Stawka zbyt niska na pierwszą stronę? Nie przejmuj się. Bardzo często te szacunki są błędne. Nie zmieniaj stawki, odczekaj dobę i sprawdź, czy komunikat nadal się wyświetla.

Wbrew pozorom Adwords wcale nie musi być bardzo drogim narzędziem. Każdą kampanię da się dostosować do aktualnych możliwości finansowych. Jak w większości działań marketingowych najważniejsze jest stałe działanie w danym kierunku.

Jeśli chcą Państwo powierzyć zarządzanie kampaniami Adwords profesjonalnej firmie, to zapraszamy do kontaktu z nami.

Jedna odpowiedź do “Google Adwords pierwsza kampania – poradnik

Dodaj komentarz