Reklama na YouTube

Jak skutecznie dotrzeć do klientów poprzez YouTube?

Jak skutecznie dotrzeć do klientów poprzez YouTube?

Promocja pewnych produktów, usług i technologii na portalach społecznościowych bywa trudna oraz ograniczona. Dotyczy to głównie branż budowlanych, rolniczych i przemysłu ciężkiego. Użytkownicy Facebooka czy Twittera, to ludzie nie interesujący się w głównej mierze nowoczesnymi rozwiązaniami mocowania więźb czy innowacjami w rolnictwie. Jednak jest również grupa, dla której każda informacja z danej dziedziny jest niezwykle cenna. Coraz bardziej popularne stają się wideo-poradniki, które są najlepszą metodą na przedstawienie jakiegoś konkretnego zagadnienia.

Który serwis społecznościowy jest dla mnie najlepszy?

Wydaje się, że YouTube w końcu odnalazło swoją drogę, po której chce kroczyć w długofalowej polityce rozwoju. Ogromna skarbnica filmów o przeróżnej tematyce, stwarza coraz bardziej dogodne warunki współpracy dla „uploaderów”, którzy dodają unikatowe i dobrze wykonane filmy. Jeśli nasz kanał bądź któryś z filmików stał się bardzo popularny, to dzięki Programowi Partnerskiemu możemy zarobić na nim całkiem niezłe pieniądze. Taka otwartość procentuje na YouTube w postaci wideo-instrukcji naprawy konkretnego modelu auta, opisu poszczególnych etapów tworzenia origami czy choćby wykładu wybitnych jednostek naukowych.

Gromadzenie społeczności na YouTube

Organizacja fanów (tutaj subskrybentów) nie różni się niczym od innych portali społecznościowych. Osoba, która chce być na bieżąco z Twoimi zmianami i aktywnością subskrybuje Twój profil (tutaj kanał), po czym na jej tablicy wyświetlają Twoje aktywności. Jeśli nasze filmy są wyjątkowe, a przy tym dobrze zrealizowane, to prędzej czy później możemy się spodziewać, że nasz kanał stanie się popularny. Bogate, a zarazem precyzyjne otagowanie, determinuje łatwe dotarcie do odbiorców. Oczywiście możemy komentować, oceniać, polecać, proponować i wysyłać wiadomości. Niedawno portal dodał nawet możliwość przesyłania audycji na żywo.

Wzorowe przykłady reklamowania się na YouTube?

Na polskiej scenie YouTube przede wszystkim bardzo dobrze reklamują się markety budowlane. Zarówno Castorama jak i Leroy Merlin posiadają spersonalizowane graficznie kanały, na których znajdziemy masę przydatnych filmików dla majsterkowiczów. Obecnie upload w postaci reklamy, która jest emitowana w radiu i TV nie jest już atrakcyjna. Szanse mają jedynie reklamy śmieszne, kontrowersyjne bądź po prostu bardzo głupie( (jak ostatnie reklamy pewnych sieci komórkowych). Ale taka popularność na pewno nie przyczyni się do budowania marki. Użytkownicy stali się bardziej wymagający i świadomi. Operator Plus GSM na swoim kanale publikuje recenzje najnowszych telefonów komórkowych. Filmy są bardzo dobrze zrealizowane, a dodatkowo film nie razi nachalną reklamą. Oczywiście kulinaria, to także bardzo duża część dobrych i przydatnych filmów polskiego YouTube. Firma Winiary publikuje swoje wideo-przepisy na kanale Szkoła Gotowania. Świetne filmy w super jakości prezentujące gotowanie na wielu poziomach zaawansowania.

Cena reklamy na YouTube

Oczywiście YouTube oferuje usługę AdWords dla wideo. Jej ceny są dobierane identycznie jak w zwykłym AdWords i nie ma sensu się nad tym rozpisywać. Warto zadać sobie pytanie, czy warto inwestować w wykonywanie filmów? Dzięki nowoczesnej technologii i oprogramowaniu wykonanie takiego filmu wcale nie jest już tak drogie. Warto wydać choćby skromną sumę na ten cel, niż zaserwować internautom filmik kręcony z ręki bez tytułu i dobrego opisu. Nasza jeleniogórska agencja reklamowa Vento Studio prowadzi kanał sklepu z grzejnikami. W strategii założyliśmy, że nie będziemy wrzucać filmów reklamowych z grzejnikami, a skupimy się na zagadnieniach, z którymi klienci sklepu najczęściej mieli problemy. Do tej pory uważamy to rozwiązanie za strzał w dziesiątkę.

 

 

 

 

 

 

 

3 thoughts on “Reklama na YouTube

  1. sonianowa

    Pytanie o reklamy na youtube obecnie nie brzmi już: jak nakręcić / zamieścić filmik, ale jak zrobić skuteczne wideo, na widok którego widz nie będzie szukał w panice krzyżyka aby zamknąć stronę. Reklama w 2014 roku powinna wdzierać się niepostrzeżenie, tak, aby odbiorca nie do końca nawet zdawał sobie sprawę z tego, że ogląda reklamę.

    Reply
  2. Sonia

    Wideoporadniki to świetna opcja na bardziej dyskretny content marketing dla firm, zwłaszcza dla tych poważnych, zajmujących się np maszynami. Bardziej „luźnym” i mniej technicznym branżom przyda się z kolei bardziej dynamiczna forma reklamy na youtube. Social powinien być przede wszystkim friendly.

    Reply
  3. klarA

    Zgadza się, użytkownicy stali się bardziej wymagający i świadomi. Ja osobiście korzystam z wideo- przepisów i z powodzeniem uczę się gotować.

    Reply

Odpowiedz na „klarAAnuluj pisanie odpowiedzi