Wiadomości automatycznie przechodzą do określonego folderu

W Mozilla Thunderbird bardzo przydatną funkcją jest opcja ustawiania reguł filtrowania. Dzięki czemu możemy określić, że np. do folderu Współpracownicy będą wędrować wszystkie wiadomości od adresu np. wspolpracownik1@domena.pl, wspolpracownik2@domena.pl Jest to szalenie przydatna opcja, która pozwala na automatyczne sortowanie ważnych dla nas wiadomości.

Po lewej stronie głównego okna programu klikamy prawym klawiszem myszy i wybieramy Nowy folder.

1

 

My nazwiemy nasz folder Vento Studio i nadamy mu takie parametry, aby każda wiadomość z maila o domenie @ventostudio.pl trafiała do tego folderu.

 

2Musimy określić, jak będzie się nazywał nasz folder, a także, jeśli korzystamy z kilku kont jednocześnie, to musimy zdecydować, dla którego tworzymy dany folder.
3Jeśli wszystko poprawnie zrobiliście, to nowy folder powinien się pojawić po lewej stronie okna programu. Teraz musimy kliknąć na adres naszej poczty (również po lewej) dzięki temu pojawią się na środku okna opcje, a w śród nich zarządzanie filtrami.
4

Musimy kliknąć na Zarządzaj filtrami wiadomości, aby utworzyć nową regułę organizowania maili.
5

Teraz ustawimy nasz filtr, dzięki któremu nasz automat będzie działał. W tym celu klikamy na Nowy.

 
Tak wygląda okno ustawień w którym wszystkie wiadomości z domeną @ventostudio.pl będą przenoszone do folderu Vento Studio. W pierwszej liście rozwijanej wybieramy Adres, w drugiej zawiera, a w trzeciej frazę którą ma zawierać adres (w tym wypadku ventostudio.pl). Pierwsza część okna określa jakie muszą zostać spełnione warunki, a w drugim co po spełnieniu tych warunkach ma się stać. Opcji jest na prawdę sporo, kilka wręcz jest sensownych w zależności od konfiguracji konta pocztowego.

Dodaj komentarz