Zmiana wyglądu wiadomości na Facebooku

Facebook konsekwentnie poszerza zakres swojej działalności

Facebook konsekwentnie poszerza zakres swojej działalności

Facebook przeszedł kolejną fazę liftingu, tym razem programiści zmienili wygląd wiadomości, a także dodali możliwość wysyłania wielu zdjęć jednocześnie.

Zmieniono zupełnie koncepcję organizacji wiadomości, które teraz zostały nazwane konwersacjami. Całość została podzielona na dwie kolumny, po lewej mamy dostęp do naszych najnowszych konwersacji, które niezwykle szybko się ładują, czego nie można było powiedzieć o poprzedniej wersji systemu.

Facebook walczy o rynek poczty elektronicznej

Wprowadzone jakiś czas temu „ciche” podmienienie naszego adresu mailowego na format „nazwa użytkownika@facebook.com” spotkała się z wielką krytyką internautów, ponieważ sprawa zyskała sporego rozgłosu w mediach. Największy serwis społecznościowy pozwolił wyciszyć się całej sprawie, a teraz wkroczył z nowym orężem w walce o rynek poczty e-mail.

Całość wygląda na prawdę dobrze i widać, że programiści przyjęli sobie za cel stworzenie przejrzystego i intuicyjnego interfejsu.

Za pomocą kilku kliknięć możemy przesłać wszystkie fotografie z imprezy, w dodatku możemy wybrać wielu odbiorców, a ostatecznie nie musimy już zapisywać załączników z poczty, a jedynie udostępniamy wybrane przez nas ujęcia na naszej osi czasu.

 

Reklama Jelenia Góra

Wysyłać możemy zarówno fotografie z komputera, jak i udostępniać zdjęcia z naszego profilu.

Skróty klawiszowe na Facebooku

ALT + q – Szukaj konwersacji

ALT + q – Pokaż/ukryj skróty klawiaturowe

ALT + Delete – Archiwizuj konwersację / cofnij archiwizację konwersacji

ALT + r – Oznacz wiadomości jako przeczytane/nieprzeczytane

ALT + c – Utwórz nową wiadomość

ALT + i – Przejdź do skrzynki odbiorczej

ALT + u – Przejdź do następnej wiadomości

Skróty klawiszowe na Facebooku

Skróty przydadzą się, jeśli będziemy często wysyłać wiadomości poprzez portal

Opcja Prześlij wiadomość

Wraz z nowymi wiadomościami pojawiła się również opcja przesyłania wybranych wiadomości do innych użytkowników, opcja raczej mało przydatna, chyba, że nasi rozmówcy piszą jedną długą wiadomość. Wtedy jej przesłanie jest dużo wygodniejsze od ctr + c, ctr + v.

Ocenianie miejsc

Od pewnego czasu mamy również możliwość ocenienia fanpage’y, które są kategoryzowane jako miejsca. Na chwilę obecną możemy jedynie ocenić daną lokację w skali 1-5, co bardzo przypomina oceny makroformatów, które Google już zlicza i umieszcza w wynikach. Z pewnością Facebook poszerzy tą funkcjonalność w przyszłości.

 

 

 

Dodaj komentarz