Po otrzymaniu gotowego produktu jakim jest strona internetowa chcemy jak najszybciej pojawić się w wyszukiwarkach. Co możemy zrobić, aby szybciej zaistnieć w „Google”? Przede wszystkim boty wchodząc na jakąś stronę czytają jej meta opis, meta tytuł i w drugiej kolejności słowa kluczowe. Należy więc uzupełnić te treści, ponieważ wykonawca strony nie wiem na jakie hasła chcą się Państwo pozycjonować, najczęściej zostawia je puste. Na naszym blogu pokażemy w jaki sposób dodać meta-dane w CMS Jommla! Zanim zaczniemy wpisywać warto wspomnieć, że np. w Meta opisie należy uzupełnić tekstem o długości od 60 do 120 znaków. Tak zaleca Google. Z kolei meta tytuł powinien mieć około 70 znaków. Meta tytuł powinien zawierać nazwę firmy oraz związane z nim główne hasła. W meta opisie jak sama nazwa wskazuje możemy opisać po krótce czym zajmuje się firma, gdzie się znajduje itd.Te dane pozwolą wyszukiwarką na łatwiejsze i precyzyjniejsze określenie zawartości strony – co przekłada się bezpośrednio na łatwiejsze dotarcie do grupy docelowej. Ten tutorial to część odpowiedzi na pytanie, co zrobić, aby „być wyżej w Google”?Po pierwsze logujemy się panelu administracyjnego. Najczęściej jest to format www.twojastrona.pl/administrator
Po poprawnym zalogowaniu przechodzimy do zakładki konfiguracja.
Tutaj wypełniamy pola zaznaczone na czerwono. Nazwa witryny powinna zawierać najważniejsze słowa określające witrynę. Z reguły powinna on zawierać nie więcej niż 60 znaków.
Streszczenie witryny – tutaj powinniśmy opisać krótko czym zajmuje się firma, co ma w ofercie itp.
Słowa kluczowe - tzw. keywords tracą coraz bardziej na wartości pod względem pozycjonowania, dlatego można je pominąć.
Upewnijcie się, że zakładka Wyszukiwarki jest ustawiona na „Indeksuj strony i indeksuj wskazane przez odsyłacze”.
Obszerny i pomocy artykuł. Dziękuje, pozdrawiam!