Częstym problemem z jakim zgłaszają się do nas nasi klienci jest zapchana skrzynka mailowa. Szczególnie jest to bolesne, gdy strona zyskuje na popularności i zaczyna się pojawiać coraz więcej spamu. Zachęcamy wówczas naszych klientów do skorzystania z programu do obsługiwania poczty elektronicznej. Osobiście korzystamy z Thunderbird i polecamy go również naszym klientom. Dziś chcemy pokazać jak konfiguruje się nowe konto w tym programie. Dodatkowo wykorzystamy protokół POP3, który pozwoli nam na pobieranie wiadomości z serwera na dysk komputera. Zaczynajmy!Po uruchomieniu programu klikamy kolejno na Plik -> Utwórz -> Konfigurację konta pocztowego
Imię i nazwisko: Wpisana tutaj treść będzie się wyświetlać w polu Nadawca, więc możemy tutaj równie dobrze wpisać nazwę firmy, działu itd.
Adres e-mail: Tutaj wpisujemy nasz adres e-maila.
Hasło: Wpisujemy wybrane przez nas hasło i klikamy Kontynuuj
Konfiguracja protokołu POP3
Jeśli dane zostały wprowadzone prawidłowo, to pojawi nam się poniższe okienko. I tu rzecz bardzo ważne, musimy zmienić protokół IMAP na POP3. Dzięki temu nasza poczta będzie pobierana do komputera, a serwer nie będzie się zapychał. Klikamy Gotowe.
Jeśli program połączył się z serwerem poczty, to pojawi nam się główne okno, a wiadomości zaczną być pobierane na dysk komputera.
Program pocztowy potrafi bardzo ułatwić życie. Nie musimy wpisywać danych do logowania podczas każdego wejścia, możemy również stworzyć profesjonalny podpis w wiadomościach (instrukcja tutaj) Dodatkowo adresy mailowe naszych klientów, współpracowników itp. są zbieranie i możemy w każdej chwili uzyskać do nich dostęp.