Dlaczego warto prowadzić bloga branżowego?

baner_blog.jpgBlogowanie stało się już tak popularne, że powstały podkategorie tego zjawiska w sieci. Blog oparty na dodawaniu zdjęć, to fotoblog, blog z filmikami, to vlog (skrót od videoblog), a w przyszłości rozwój wszelakich mediów przyczyni się do powstania jeszcze wielu innych rodzajów blogowania.Szczególnie cenne są blogi tzw. branżowe, których treści są tworzone często przez ekspertów lub pasjonatów z poszczególnych dziedzin. W bardzo krótkim czasie mogą stać się one bardzo popularne. Obecnie Google podkreśla, że dla jego botów nie jest najważniejszy język programowania witryny, ilość zagnieżdżonym w nich błędów, domena i tego typu sprawy. Najważniejsza jest treść strony – unikalne i fachowe teksty mkną jak burza w kierunku pierwszej strony wyników w Google.

Blog, a pozycjonowanie

Coraz częściej serwisy, którym zależy na jak najlepszym dotarciu do odbiorców poprzez wyszukiwarki stawiają na subdomenie swojej strony bloga, w którym opisują wiele zagadnień związanych z tematyką branży, w jakiej działają. To bardzo poprawia przyjazność strony pod względem pozycjonowania. Niektóre narzędzia do testowania SEO wprost mają paragraf, w którym uwzględniają, czy dana strona posiada bloga.

Jaką formę bloga wybrać?

Jeśli zleciliśmy wykonanie strony profesjonalnej firmie i chcemy również posiadać na niej bloga, to warto zapytać o ofertę. Często takie przedsiębiorstwa za na prawdę niewielką dopłatą wykonają dla nas dobrze skonfigurowanego bloga, który będzie w pełni zintegrowany wyglądem z naszą stroną.

Konfiguracja bloga – to jest ważne!

Bardzo łatwo zyskać nowych czytelników publikując najświeższe informacje jako pierwszy. Zatem należy wyposażyć bloga w możliwość dodawania treści poprzez smartfona, dzięki czemu będąc np. na targach branżowych możemy prosto ze stoiska przesłać zdjęcia i tekst. Tutaj zyskujemy już przewagę nad blogerami, którzy muszą wrócić do domu, zgrać zdjęcia, napisać tekst i wrzucić to na bloga. Kolejną opcją, której warto się przyjrzeć, to możliwość dodawania opisów alt w tagach. Jest to ważne, ze względu na pozycjonowanie grafiki w wyszukiwarkach. Warto również przetestować szablon pod względem SEO-przyjazności.

Vlog – jak go przygotować?

Video blog najlepiej połączyć z kanałem na Youtube. Dzięki temu nie będziemy obciążać naszego serwera, a nasze filmiki będą lepiej pozycjonować się. Nie będzie problemu, aby wrzucać filmiki na bloga, YouTube generuje kod, do wklejenia na stronach. Tutaj również ważna jest odpowiednia konfiguracja konta na YouTube. Dzięki temu będziemy mogli także wrzucać filmiki przy pomocy smartfona lub nawet wysyłając zwykłego maila. Vlog w pewnych dziedzinach ma przewagę nad zwykłym blogiem, jednak w ogólnym rozrachunku nigdy nie będzie treścią tekstową, a to ona najlepiej się pozycjonuje. Oczywiście vlog będzie od nas wymagał posiada medium do nagrywania filmów i w obecnych czasach nagrywanie w rozdzielczości 240px telefonem komórkowym nie wchodzi już w rachubę. Minimum to nagrywanie w jakości HD (720 px) co przy obecnej technologii jest już standardem.

Fotoblog

W prowadzeniu fotobloga ważne jast aby móc dodawać znaczniki alt. Są to opisy, które określają zawartość zdjęć, dzięki temu nasi odbiorcy łatwiej dotrą do naszych treści. Warto również dodawać choćby kilkuzdaniowy tekst, który będzie związany z tematyką zamieszczanych zdjęć. Jeśli posiadamy konta na popularnych serwisach blogowych jak Flickr nie musimy  rezygnować z jego prowadzanie, a zsynchronizować oba konta. Jest to bardzo wygodne w użyciu rozwiązanie, szczególnie jeśli nasze konto portalowe posiada wielu obserwatorów.

Jak w każdej działalności w internecie dużą rolę odgrywa pomysł. Jeśli prowadzi się bloga w niekonwencjonalnej formie, to można się spodziewać, że wcześniej czy później i tak zostanie on zauważony na scenie blogerów.

Istotnym elementem jest także odpowiednie otagowanie i kategoryzacja wpisów. Dzięki temu użytkownicy łatwiej dotrą do głębiej zagnieżdżonych treści. Również na pozycjonowanie ma to pewien wpływ, gdyż często się zdarza, że hasła tagów lepiej się pozycjonują, niż główna strona.

Jak widać tematyka bloga jest dosyć ważnym wyborem, ale jeszcze ważniejsza jest treść zamieszczana na nim. Nie ma najmniejszego sensu kopiować tekstów z innych stron, ponieważ boty wyszukiwarki uznają treść za tzw. duplicate content i automatycznie strona z taką zawartością spada w wynikach. Jeśli dysponujemy jakimś budżetem możemy również zlecić prowadzenie bloga „podwykonawcom”. Wielkie firmy często nawiązują również współpracę z popularnymi blogami, w celach marketingowych swojego produktu.To doskonale ukazuje, jak sfera blogów zyskała ostatnimi czasy na wartości.

 

2 thoughts on “Dlaczego warto prowadzić bloga branżowego?

  1. pandora

    Firmowy blog to kolejne wyjście do potencjalnych klientów – pokazujemy, że jesteśmy tu, gdzie oni, że robimy to, co oni. Takie „uziemienie” firmy i pokazanie jej jako przyjaznej klientom.

    Reply
  2. Rozpisana - copywriter

    Prowadzić bloga jest dobrą sprawą, po pierwsze dlatego że może to być ciekawą przygodą, a po drugie, jeśli to są blogi firmowe to mogą pomagać w wyszukiwaniu ciągle to nowych klientów.

    Reply

Dodaj komentarz