Jak stworzyć profil firmowy na Facebooku?

Reklama Jelenia GóraDziś opiszemy w jaki sposób możemy stworzyć nasz własny profil na Facebooku. Korzyści jakie płyną z posiadania tzw. fanpage’a opisaliśmy w tym artykule. Przed przystąpieniem do tworzenia profilu warto przygotować kilka informacji i plików, które pozwolą nam na szybkie przejście do zdobywania fanów.

Zdjęcie profilowe i w tle na Facebooku

Przed rozpoczęciem tworzenia profilu musimy wykonać lub zlecić komuś przygotowanie minimum 2 grafik:

  • grafika zdjęcia profilowego (wymiar 180×180 px)
  • grafika zdjęcia w tle (851×315 px)

Obie grafiki będą wizytówką naszego profilu, więc zadbajmy o to, aby zostały wykonane starannie i na poziomie.

Reklama Jelenia Góra

Przyda się również krótki opis firmy, dane kontaktowe oraz opis oferty. Nie starajmy się przedstawić całej naszej oferty na Facebooku. Bardzo atrakcyjnym rozwiązaniem jest dodanie filmu, który przedstawi firmę i jej działalność.

Pierwsze kroki na Facebooku

Przede wszystkim musimy się wylogować z Facebooka. Na stronie głównej w prawym dolnym rogu znajduje się mały link z napisem „Utwórz stronę dla gwiazdy, zespołu lub firmy.” klikamy na niego.

Reklama Jelenia Góra

Ukazuje nam się strona z 6 kategoriami. Najlepiej przejrzeć wszystkie kategorie, których jest na prawdę sporo i wybrać odpowiednią dla naszej działalności. Często będzie ciężko zdecydować do jakiej kategorii przypisać firmę. Starajmy się jednak wybrać kategorię, która najbardziej precyzyjnie opisze naszą działalność.

Reklama Jelenia GóraPo wpisaniu nazwy firmy ukazuje nam się okno z rejestracją. Uzupełniamy je lub korzystamy z opcji „Mam już konto na Facebooku”. My skorzystaliśmy właśnie z tej opcji, dzięki czemu nasz profil będzie połączony z naszym kontem. Jest to bardzo wygodne, ponieważ nie musimy się ponownie logować, a jedynie przełączamy się na profil.

Reklama Jelenia Góra

Teraz dodajemy wcześniej przygotowane zdjęcie profilowe. Można pominąć ten krok, jednak profil bez zdjęcia profilowego wygląda bardzo nieatrakcyjnie i od razu konotuje się z brakiem jakiegokolwiek sensu w odwiedzeniu go.

Reklama Jelenia GóraW zależności od kategorii, jaką wybraliśmy na początku, pola z informacjami mogą się różnić, jednak nie ma potrzeby uzupełnienia wszystkich, jednak w miarę możliwości starajmy się uzupełnić choć opis i dane kontaktowe – to pomoże w lepszym pozycjonowaniu strony.

Facebook Panel AdministracyjnyI gotowe! Mamy już firmowy profil na Facebooku. Teraz możemy dodać zdjęcie w tle, a także zaprosić naszych znajomych z konta prywatnego. Największe wyzwanie dopiero jednak przez nami, a mianowicie prowadzenie profilu i zdobywanie fanów.

Gdy liczba naszych fanów przekroczy 30 osób, to uzyskamy dostęp do statystyk, dzięki którym będziemy mogli doprecyzować strategię działania na naszym profilu. Statystyki pokazują m.in. z jakich miast i państw mieliśmy najwięcej odwiedzin, to pozwala kontrolować stopień realizacji strategii. Wszystko zależy także od branży, czy działamy lokalnie czy na szerszą skalę. Możemy również się dowiedzieć, jakie grupy wiekowe najchętniej nas odwiedzają. Są to niezwykle przydatne narządzia, które pozwalają stale monitorować ruch na naszym profilu.

Dzięki aplikacjom dodatkowym możemy poszerzyć funkcjonalność naszego profilu o choćby formularz kontaktowy, a nawet gry i aplikacje.

 

Dodaj komentarz