Z całej działalności na Facebooku najprostszą kwestią jest założenie profilu. Powstają już kierunki studiów i setki szkoleń, które zajmują się wyłącznie portalami społecznościowymi. Dużo większym wyzwaniem jest pomysł i realizacja strategi. Do najczęstszych błędów aktywności na Facebooku należą:
- Zbieranie fanów „na ilość” – 10 aktywnych i zaangażowanych fanów jest dużo więcej wartych od 1000 fanów, którzy jedynie polubili nasz profil i na tym zakończyła się interakcja z nami.
- Bombardowanie postami, zdjęciami, ankietami. Nie ma nic bardziej irytującego niż pojawianie się na tablicy profilu osobowego 10 elementów od jednego użytkownika. jeśli materiał jest wyjątkowy i ciekawy, to i tak postarajmy się rozbić jego publikację na kilka dni, a chociaż godzin. Możemy skorzystać z planowania wpisów.
- Nasza aktywność polega jedynie na udostępnianiu treści z innych profili i stron. Często osoba prywatna polubiła kilka profili o podobnej tematyce. Jeśli uda nam się udostępnić treść niedługo po jej publikacji z głównego źródła, to w porządku, jednak jeśli zrobimy to np. na drugi dzień, to nic nie zyskamy. Jeśli nam już bardzo zależy na jakiejś treści, to dodajmy do niej indywidualny opis lub opinię. Czasy Ctrl + C i Ctrl + V już dawno odeszły do lamusa!
- Dodawanie elementów oferty do zdjęcia w tle. Wspomina o tym również regulamin Facebooka. Wystarczy obejrzeć profile wielkich korporacji, które są moderowane przez wykształconych w tym kierunku Social Media Menadżerów. Nie znajdzie się tam informacji o cenie najnowszego produktu bądź usługi, jedynie krótki tekst z nazwą + ewentualnie ważną datą.
- Brak zmiany nazwy użytkownika po osiągnięciu 30 Fanów. Coraz rzadziej, aczkolwiek nadal wiele znanych marek z tysiącami fanów na koncie korzysta jedynie z wygenerowanego linku przy rejestracji profilu.
Kwestia : co to jest ciekawy post? Pisząc posty które nie są populistyczne, oryginalne, kto je znajdzie? może znajomi. rzadko się zdarza żeby osoba o nietypowych poglądach szybko zyskała popularność. No chyba że bardzo dużą kontrowersją
Równie ważną kwestią jest branża w jakiej się działa
Łatwiej pisać ciekawe materiały dla szerokiej części publiczności, niż dla skrajnej grupy.