Facebook przeszedł kolejną fazę liftingu, tym razem programiści zmienili wygląd wiadomości, a także dodali możliwość wysyłania wielu zdjęć jednocześnie.
Zmieniono zupełnie koncepcję organizacji wiadomości, które teraz zostały nazwane konwersacjami. Całość została podzielona na dwie kolumny, po lewej mamy dostęp do naszych najnowszych konwersacji, które niezwykle szybko się ładują, czego nie można było powiedzieć o poprzedniej wersji systemu.
Facebook walczy o rynek poczty elektronicznej
Wprowadzone jakiś czas temu „ciche” podmienienie naszego adresu mailowego na format „nazwa użytkownika@facebook.com” spotkała się z wielką krytyką internautów, ponieważ sprawa zyskała sporego rozgłosu w mediach. Największy serwis społecznościowy pozwolił wyciszyć się całej sprawie, a teraz wkroczył z nowym orężem w walce o rynek poczty e-mail.
Całość wygląda na prawdę dobrze i widać, że programiści przyjęli sobie za cel stworzenie przejrzystego i intuicyjnego interfejsu.
Za pomocą kilku kliknięć możemy przesłać wszystkie fotografie z imprezy, w dodatku możemy wybrać wielu odbiorców, a ostatecznie nie musimy już zapisywać załączników z poczty, a jedynie udostępniamy wybrane przez nas ujęcia na naszej osi czasu.
Skróty klawiszowe na Facebooku
ALT + q – Szukaj konwersacji
ALT + q – Pokaż/ukryj skróty klawiaturowe
ALT + Delete – Archiwizuj konwersację / cofnij archiwizację konwersacji
ALT + r – Oznacz wiadomości jako przeczytane/nieprzeczytane
ALT + c – Utwórz nową wiadomość
ALT + i – Przejdź do skrzynki odbiorczej
ALT + u – Przejdź do następnej wiadomości
Opcja Prześlij wiadomość
Wraz z nowymi wiadomościami pojawiła się również opcja przesyłania wybranych wiadomości do innych użytkowników, opcja raczej mało przydatna, chyba, że nasi rozmówcy piszą jedną długą wiadomość. Wtedy jej przesłanie jest dużo wygodniejsze od ctr + c, ctr + v.
Ocenianie miejsc
Od pewnego czasu mamy również możliwość ocenienia fanpage’y, które są kategoryzowane jako miejsca. Na chwilę obecną możemy jedynie ocenić daną lokację w skali 1-5, co bardzo przypomina oceny makroformatów, które Google już zlicza i umieszcza w wynikach. Z pewnością Facebook poszerzy tą funkcjonalność w przyszłości.